Despre

Centrul Cultural APOLLONIA HIRSCHER

„Centrul Cultural Apollonia s-a născut dintr-o dorință  specială de a pune pe un făgaș cât mai firesc activitățile culturale dintr-un  spațiu atât de plin de istorie și cu o însemnătate aparte în spectrul cultural românesc. 

Brașovul și oamenii săi reprezintă o bornă distinctă , dacă privim  în imaginea de ansamblu din țară dar și în lume. 

Când spui Brașov accentul cade automat ca pe ceva CENTRAL ceva care instant generează așteptări în  toate  direcțiile:

  • Economic(întotdeauna acest spațiu a fost asociat cu performanța economică, cu bunăstarea) , Educație(imediat mergi cu gândul la prima scoală romanescă, sau la Colegiul „Andrei Șaguna” pe unde sau perindat în calitate de dascăli sau de învățăcei, personalități de excepție ale culturii naționale și universale, precum Emil Cioran,Lucian Blaga, sau venind în actualitate, Ioan-Aurel Pop, Președintele Academiei Române)
  • Turismul o componentă de bază a vieții Brașovului și nu putea fi scos din analiza noastră. Cu un potențial unic și cu o imagine aparte, turismul generează un flux important se vizitatori,  potențiali consumatori de cultură.

Ori crearea unui centru care să adune, să gestioneze și să cadențeze produsele culturale locale, dar și să  le canalizeze pe toate cele de import, într-o logică funcțională și eficientă,  a venit firesc în contextul dinamicii vieți actuale.  Am pornit de la câteva întrebări de bază, de bun simț am putea spune: Cui ne adresăm? Care sunt potențialii consumatori de act cultural? Identificarea profilurilor acestora.

Care este specificul locului, cutuma lui, potențialul de patrimoniu material și imaterial pe care îl putem gestiona?

Ce modalități de conectare la lumea culturală a zilelor noastre putem identifica?..etc.

  Sintetizând, trei linii mari generează rațiunea de a exista a Centrului Cultural Apollonia..

  1. Identificarea, centralizarea, ordonarea cadențarea și armonizarea  activităților instituțiilor de cultură locale și cele de import.
  2. Finanțarea  unor  produse culturale <marcă înregistrată Apollonia>, de mare ținută artistică, generatoare de plus valoare  dar și model stimulativ pentru alți actanți culturali.
  3. Exploatarea la maxim și punerea în valoare  a patrimoniului cultural aflat în gestionarea centrului cultural Apollonia. 

Concluzionând CENTRUL CULTURAL APOLLONIA își propune ca accentul CENTRAL amintit mai sus,  cu toate aspectele ce țin de specificul locului și având ca personaj principal consumatorul de cultură, să genereze prin prisma  actului cultural, o undă de șoc de mare însemnătate la nivel local, national și internațional.”

 

Florin Coșuleț

Manager al Centrul Cultural “Apollonia Hirscher” Brașov

Istoric

Centrul Cultural Apollonia funcționeză în fosta Bancă Săsească, care este una din clădirile istorice reprezentative și simbolice ale Brașovului. Construită între anii 1906-1908, după planurile arhitectului Albert Schuller, cel care a proiectat şi Hotelul "Coroana", era cunoscută ca „Banca Țării Bârsei” și este una dintre puţinele construcţii "Jugendstil" din oraş.